شناخت فرش اصل

چگونه فرش اصل را بشناسیم؟

با توجه به رقابت بسیار زیاد بازار فرش یعنی هم فرش دستباف و هم فرش ماشینی و همچنین تنوع بسیار بالایی که در این زمینه وجود دارد تشخیص یک فرش اصل از فرش غیر اصل می تواند برای همه خریداران عزیز بسیار مهم باشد تا از خرید یک فرش اصیل اطمینان خاطر داشته باشیم.

ضمنا شهر تولید کننده فرش نیز بسیار مورد توجه است:

مثلا شهر فرش کاشان یا فرش ماشینی کاشان ، فرش ماشینی مشهد ، فرش ماشینی تبریز ، فرش ماشینی اصفهان ، فرش ماشینی کرمان ، فرش ماشینی قم .

البته این تنوع بسیار بالای فرش ها در رنگ و طرح و نقشه و شرکت تولید کننده و شهر تولید کننده جای بسیار خوشحالی دارد که دست مشتریان عزیز در انتخاب و خرید فرش بسیار باز باشد و تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای می توانند بروزترین فرش های ماشینی را تهیه و خرید نمایند.

البته نکته ای که در این میان قابل توجه می باشد این است که خریداران محترم از خرید فرش های خود و جنس فرش آگاهی کامل را داشته باشند تا در خرید خود متضرر نشوند.

متاسفانه عده ای از فروشندگان فرش های شهرهای مختلف ایران از کم بودن اطلاعات مشتریان و خریداران به نفع خود و به زیان مشتری سوء استفاده کرده و فرش هایی با قیمت پایین تر که با جنس های فوق العاده ضعیف یعنی هم از لحاظ کیفیت نخ فرش و هم از لحاظ نوع بافت با چسباندن اتیکت برندهای مطرح فرش مثل : فرش پاتریس ، فرش خاطره کاشان ، فرش قیطران ، شهر فرش ، آقای فرش ، فرش نگین مشهد ، فرش سورنا ، فرش ستاره کویر یزد ، فرش عظیم زاده تبریز ، فرش مشهد اردهال ، فرش شاهرخ ، فرش آسایش ، فرش نگین مشهد هلال ، قالی سلیمان ، فرش ماهور ، فرش میلان ، فرش محتشم ، فرش پامچال ، فرش تاپریس ، فرش اسپادانا ، فرش پرهام ، فرش وزرا ، فرش مهستان ، فرش تهران ، فرش کاخ ، فرش جردن ، فرش آرشام ، فرش پایتخت ، فرش دربار ، فرش یلدای کویر ، فرش راوند ، فرش جهان و غیره فرش های نامرغوب خود را به فروش می رسانند و از این راه به سود کلانی رسیده و از نا آگاهی مشتریان خود سوء استفاده می کنند.

در این مقاله برای آگاهی هر چه بیشتر شما هموطنان و خریداران و بازدیدکنندگان سایت فرش کارپت تصمیم داریم تا مشخصات فرش اکرلیک که در بین تمام الیاف فرش از کیفیت بالاتری دارد را به وضوح شرح دهیم تا در موقع خرید فرش از اصل یا غیر اصل بودن فرش اطمینان خاطر داشته باشید و با چشمی بازتر اقدام به خرید فرش ماشینی و تابلو فرش نمایید.

مهمترین مشخصات یک فرش اصل عبارتند از:

1-    فرش اکرولیک نسبت به پلی استر نرم تر ، لطیف تر و روشن تر است

2-    در حین لمس کردن و دست کشیدن به فرش های اکریلیک دست به راحتی از روی فرش سر می خورد و چسبندگی روی فرش احساس نمی شود.

3-    نخ خاب فرش های آکریلیک هست ست شده در حین دست کشیدن از زیر دست دانه دانه رد شده و داخل هم کلاف و پیچیده نمی شوند.

4-    نخ اکرولیک اصلا بوی مواد پلاستیکی و مواد نفتی نمی دهد.

5-    مقاومت بالای نخ خای اکرولیک در برابر پا خوردن و برگشت پذیری فوق العاد نخ ها

6-    مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت های غیر مستقیم و خشک مثل قابلمه داغ ، کتری داغ و اتوی داغ یعنی می توانید با اتوی داغ فرش ها را تست و آزمایش نمایید.

7-    رنگ های نخ های اکرولیک بسیار شاد و زنده هستند.

 

8- چک نمودن ضمانتنامه فرش ، گارانتی معتبر فرش و بیمه فرش و چک نمودن سریال آنها با سریال فرش.

 

چنانچه هر یک از موارد فوق الذکر را در فرش ملاحظه ننمودید و به زبری فرش ، سفتی فرش ، رنگ های غبار گرفته فرش شک کردید قطعا جنس نخ فرش ماشینی شما پلی استر بوده و چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ قیمت فرش با آکریلیک قابل مقایسه نیست.

بسیاری از فروشندگان تقلبی فرش فرش های پلی استر را با همان طرح و نقشه فرش های اکرولیک با قیمت ارزان تر به خریداران می فروشند.

البته متاسفانه دیده می شود جنس پلی استر را در قسمت های جنوبی تهران با دلایل زیادی مثل فرش ارزان ، فرش تخفیفی ، فرش به قیمت درب کارخانه ، خرید فرش مستقیم از کارخانه ، آکبند نبودن فرش ولی فرش کاملا نو ، خرید فرش از ارگان ها و سازمان های دولتی مثل کارمندان ارتش و فرهنگیان و فروشگاه کارخانه ای فرش به اسم فرش اصل و با اتیکت ها و برچسب های تقلبی فرش و برچسب تقلبی اکرولیک به فروش می رسانند.

ضمنا توجه داشته باشید داخل فروشگاه های فیزیکی فرش با توجه به هزینه های جاری و حمل و اجاره قیمت فرش به درب کارخانه و قیمت فرش زیر قیمت کارخانه هیچ معنی و مفهومی ندارد و فرش ماشینی درجه 2 و فرش درجه 3 به جای فرش درجه یک و همچنین فرش 350شانه به جای فرش پانصد شانه و فرش 500 شانه به جای فرش 700 شانه و طرح 700 شانه و غیره به فروش می رسند.

شما می توانید قبل از خرید هرگونه فرش ماشینی ، فرش دستباف ، تابلو فرش ماشینی ، تابلو فرش دستباف ، فرش ابریشم ، فرش دستباف گونه یا فرش دستبافت گونه ، سجاده فرش ، پشتی ماشینی و غیره با کارشناسان فنی و خبره فرش کارپت در ارتباط باشید تا از خرید خود اطمینان خاطر را داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *